אנו כותבים פה לא מעט על הלוחמים הגיבורים מוסרי הנפש המסכנים את חייהם בקרב.

אך הפעם נציין גבורה ואומץ מסוג אחר: גבורה אומץ לב אזרחי וציבורי.

כפי שאנחנו מרבים לכתוב, עם ישראל (והעולם כולו) נמצא במלחמת תרבות, בין התרבות ה״נאורה״ והפרוגרסיבית ובין התרבות המאמינה והיהודית.

מאבק זה בא לידי ביטוי גם במאבקי שליטה על עמדות מפתח בצה״ל, במערכת המשפט, בתקשורת, באקדמיה ועוד.

כנגד המגמות הפרוגרסיביות ההרסניות הבנויות כחומה בצורה קמים גיבורים בעלי אומץ לב אזרחי, ומשמיעים את קולם.

באומץ ליבם וביושרתם הם מוכנים לשלם מחיר אישי בעומדם מול המערכות חסרות הגיוון הללו.

הם באים בעיקר עם אמת פנימית החזקה יותר מכל כבוד חיצוני, שררה וכיבודים.

נציין שני גיבורים מיוחדים כאלה, המייצגים עוד רבים רבים אחרים.

נחמה מבין שיש צורך בהשמעת קול ציבורי, ולא בחדרים סגורים.

אור הזרקורים זר לו ואינו מתאים לאישיותו אך המאבק הציבורי מחייב אותו

הגיבור הראשון: אל״מ במיל׳ חזי נחמה.

חזי הקים את ׳פורום המפקדים במילואים׳. מטרת הפורום היא לקדם את ערכי הניצחון של צה״ל על פי ערכיו המסורתיים ולאתגר את הקונספציה השולטת בו עד היום.

נחמה לא קרא לסרבנות, לא איים שיימנע משירות אם לא תתקבל ביקורתו ולא פעל לקידום מטרות שאינן קשורות למהותו של הצבא.

נחמה בסך הכל מבקש, כנציג של רבים, שצה"ל יממש את תפקידו.

בעקבות ביקורת שנחמה השמיע כאזרח כשלא שירת במילואים, הרמטכ״ל הרצי הלוי החליט להשעותו ואח״כ אף להדיחו משירות מילואים.

לא יאומן. (חשבתי שלצה״ל חסר כח אדם)

נחמה מבין שיש צורך בהשמעת קול ציבורי, ולא בחדרים סגורים.

אור הזרקורים זר לו ואינו מתאים לאישיותו אך המאבק הציבורי מחייב אותו.

הגיבור השני: נתנאל סימן טוב, נציג הבעלים של ערוץ 14.

משמעות ערוץ 14 עוד תיזכר כאחת מנקודות הציון החשובות ביותר ביציאתנו לחירות.

ערוץ 14 שבר קרטל תודעתי מוחלט בתקשורת. רוב התקשורת הממוסדת הינה בעלת ערכים זהים של אנטי-לאומיות ואנטי-יהדות.

לא מציינים חגים, בזים לרבנים ולישיבות ותוקפים את המתנחלים, ההתיישבות והגרעינים התורניים.

והנה קם לו ערוץ חדש, והפלא ופלא, הוא מצליח! אחוזי הרייטינג עולים מיום ליום, והציבור נוטש את הערוצים הקודמים בהמוניו.

כך נראה שוק חופשי של דעות ותקשורת.

סימן טוב משלם מחיר אישי (יחד עם משפחתו) כדי שאנחנו בסך הכל נוכל לצרוך תקשורת מאוזנת ומכבדת מסורת

אך ישנם כאלה הרואים בפעולתו של סימן טוב מעשה שלא ייעשה.

חופש ביטוי זר להם, זה לא מוצא חן בעיניהם והם החליטו למרר את חייו וחיי משפחתו. לרגל אחריו, להפגין מול ביתו מידי יום ולהציק לו ולמשפחתו.

השבוע אף פורסם ששני אנשים ניסו לבצע הצתה מחוץ לביתו.

הדברים מגיעים עד כדי חשש ברור לחייו.

אם דברים כאלו היו קורים לאדם מהשמאל, בערוצים הייתה קמה זעקה גדולה וגינוי מקיר לקיר.

אבל מדובר בבחור דתי וימני.

סימן טוב משלם מחיר אישי (יחד עם משפחתו) כדי שאנחנו בסך הכל נוכל לצרוך תקשורת מאוזנת ומכבדת מסורת.

נחמה וסימן טוב אינם היחידים.

כל מי שמעז לצאת נגד ה׳דיפסטייט׳ משלם מחירים.

רמת הרדיפה, האלימות, הביזוי והנזק שגיבורים אלו חווים היא לא תיאמן ורק מעידה על גבורתם.

תפקידנו לחזק את האנשים היקרים האלו בהודעות חיזוק, לתמוך בהם ציבורית ולהראות להם שיש להם את הגב שלנו.

הם אינם לבד במערכה. המונים מאחוריהם ומשם הם שואבים את כוחם.

לאורם של גיבורים אלו ראוי שנחנך, נלמד, נתמוך ונקדם עוד רבים אחרים.

(אין לי קשר עם סימן טוב ועם נחמה, ולא דיברתי איתם לפני שכתבתי את הדברים).