---
title: תכונת החסד באומה
author: אריאל אוסטרבך
date: 2024-08-24
url: https://www.solelim-derech.co.il/jewish-identity/683
---

# תכונת החסד באומה

<p>מה המשותף לאשה יולדת, ילד ששבר רגל וחולה שזקוק למחולל חמצן ביתי?</p>
<p>ובכן, כולם יקבלו מענה ושירות ב’יד שרה׳.</p>
<p>׳יד שרה׳ הוא ארגון וולונטרי להשאלת ציוד רפואי, שהוקם על ידי מיכל ואורי לופוליאנסקי, זוג חרדים שקנו מספר משאפים, כדי להשאיל אותם לשכנים הזקוקים לכך.</p>
<p>ברבות השנים הארגון הלך והתפתח, עד שהיום הפך לחלק אינטגרלי ממדינת ישראל.</p>
<p>מבחינת האזרח, כשם שהוא משלם מיסים וארנונה, הוא פונה ומקבל עזרה מ׳יד שרה׳, במידת הצורך.</p>

<p>ארגון חסד נוסף, שהפך להיות &quot;חלק מהלו&quot;ז&quot; בשעת מצוקה הוא ארגון ׳ידידים׳.</p>
<p>&quot;תתקשרו לידידים&quot; נכתב פעם אחר פעם בקבוצות ווטסאפ כשלמישהו יש פנצ'ר, מפתחות תקועים ברכב, רכב תקוע בדרכים ועוד ועוד.</p>
<p>יש בוודאי עוד ארגונים רבים שלא הזכרנו. אבל נציין את תרומות הכליה בישראל, שאין להן אח ורע בעולם כולו.</p>

<blockquote><p><strong>כיום, עם שלם כזה יושב בארצו הריבונית והעצמאית &#8211; והחסד הטמון בו הולך ומתגלה בצורה מפעימה</strong></p></blockquote>

<p>הארגונים הללו מהווים רק דוגמה קטנה לכך :</p>
<p>שעם ישראל הוא עם החסד.</p>
<p><strong>פרטים המעידים על הכלל.</strong></p>
<p>הם צמחו מתוך החברה ולמענה, רק בשביל לעשות טוב לכל.</p>

<p>בכל אומה יש גופים פילנתרופים העוסקים בחסד, אך אין שום השוואה לגודל החסד הקיים בעם ישראל ביחס לאוכלוסייה.</p>
<p>התהליך הזה, הוא מראה מקום לכך שאנו בני אברהם יצחק ויעקב.</p>
<p>בגלות נהגו לומר שבשעת צרה, גם הגוי יבוא לקבל טיפול אצל הרופא היהודי &#8211; כי הוא בוודאי יחמול עליו ויטפל בו במסירות, גם אם יגיע מעבר לשעות העבודה.</p>
<p><strong>כיום, עם שלם כזה יושב בארצו הריבונית והעצמאית &#8211; והחסד הטמון בו הולך ומתגלה בצורה מפעימה.</strong></p>
<p><strong>פעם החסד התבטא בהושטת יד לחלש באופן פרטי, כיום החסד הוא כללי ולאומי ומתבטא בחיסול הרוע בנחישות וללא שום רגישות.</strong></p>

<p>עם ישראל הוא לא תוצר של ‘הבניה חברתית׳ או של מניפולציה כזו או אחרת. אנחנו לא זקוקים להטפות מוסר של אומות העולם.</p>
<p>קבלת מוסר ז'נבה והאג יוצר מחזות מגוחכים, שבינם לבין מוסר וצדק אין גרם אחד משותף.</p>
<p>עם ישראל הוא עם שממשיך את ברכת אברהם <strong>&quot;ונברכו בך כל משפחות האדמה</strong>.</p>

<p>ובדיוק בזה &#8211; אויבינו נלחמים.</p>
<p>לכן, את מוסר הלחימה שלנו ניקח מאבותינו, מאברהם ויצחק ויעקב.</p>
<p><strong>זכות, חובה ואחריות גדולה היא לנו להמשיך את דרכם.</strong></p>

<p>שבוע טוב.</p>
