---
title: עוד קצת בהקשר ׳עסקת החטופים׳ והנדסת תודעה
author: אודי בן חמו
date: 2024-08-20
url: https://www.solelim-derech.co.il/media/687
---

# עוד קצת בהקשר ׳עסקת החטופים׳ והנדסת תודעה

<p>א. <strong>״כל גורמי הביטחון מסכימים״.</strong> אין סימן יותר מובהק מזה לשחיתות רעיונית. ׳גילוי עריות אינטלקטואלי׳. מפחיד.</p>

<p>ב. <strong>״הוא (נתניהו) עושה זאת ממניעים אישיים וממש רוצה שהחטופים ימותו, זה משרת אותו״.</strong> האשמות מטונפות המעידות על אומריהן בלבד ולא משנה מי הם.</p>

<p>ג. <strong>״תמיד נוכל לחזור לשם״.</strong> (על חזרה לציר פילדלפי לאחר נטישתו). ברור..כמו שחזרנו לעזה אחרי הקאסם הראשון.</p>

<p>ד. <strong>״לא חייבים להיות פיזית בפילדלפי כדי להגן עליו. יש טכנולוגיות מתקדמות היום״.</strong> הבלים והתעלמות מאלפי שנות היסטוריה צבאית שקבעו ש׳חזקה על קו המגע שייפרץ׳.</p>
<p>ספרו זאת לתושבי בארי או נחל עוז.</p>

<p>ה. <strong>״כל יום שאין עסקה החטופים מתים״</strong>. מסגור מניפולטיבי. ומדוע דמם סמוק יותר משל המתים העתידיים ?</p>
<p>אפשר גם לומר הפוך: <strong>בכל יום שהלחימה נמשכת בעוצמה, יש סיכוי ליותר חטופים להשתחרר.</strong></p>

<blockquote><p><strong>להצהיר שאתה בעד ׳עסקה׳ בלי לדעת מה האויב השטני דורש, מעיד על חסרון דעת ואינפנטיליות מסוכנת</strong></p></blockquote>

<p>ו. <strong>״אין ניצחון עד שכל החטופים יחזרו״</strong>. לעולם בהיסטוריה הצבאית לא הוגדר כך ניצחון. זהו שיח שמעוניין בהנצחת הפסד בכל מצב ממניעים פוליטיים, לא מהשכלה צבאית.</p>

<p>ז. <strong>״אין לכם לב? תפסיקו לשנוא את משפחות החטופים״</strong>. משפט הזוי המנסה לסתום פיות בויכוח לגיטימי, על ידי הפעלת בלוטות הרגש בלבד.</p>
<p>(אנחנו כבר מכירים את הפרקטיקה הזו).</p>

<p>ח. <strong>אם האמריקאים, ערוצי התקשורת, מכון ה</strong><strong>INSS</strong><strong> ובכירי הביטחון סוברים אותו דבר</strong>, קיבלתם מתכון מצוין ממי עליכם להיזהר.</p>

<p>ט. <strong>״חייבים להחזירם הביתה ולהתחיל לרפא את החברה״</strong>. ברור.. ומיד ממשלת ישראל והמחנה הלאומי יתקבלו פה כלגיטימיים.. ובא לציון גואל.</p>

<p>י. <strong>להצהיר שאתה בעד ׳עסקה׳ בלי לדעת מה האויב השטני דורש, מעיד על חסרון דעת ואינפנטיליות מסוכנת.</strong></p>
