---
title: דו״ח רולניק, ראשי האנרכיה ומפגשי הרבנים – מס' 2
author: אודי בן חמו
date: 2024-02-19
url: https://www.solelim-derech.co.il/media/847
---

# דו״ח רולניק, ראשי האנרכיה ומפגשי הרבנים – מס' 2

<p>צפיתי בתוכנית ללא מתווכים בעלי פוזיציה.<br />
<strong>אלה מסקנותיי:</strong><br />
ראשית, לא מפתיע.<br />
<strong>מדובר במסמך מטורלל לגמרי. רולניק, איש שמאל קיצוני, שנאם בעצמו בהפגנות קפלן, קיבל 600 אש״ח לפרק (!) עושה על חשבוננו יחסי ציבור לגופי האנרכיה.</strong><br />
אין לתאר.<br />
התוכנית מלאת השנאה והקיטוב הזו ראויה להילמד. אין בה שום ביקורת כלפי האנרכיה. <strong>היא מציגה היטב את &quot;מלחמת התרבות&quot; שאנו בעיצומה.</strong> הכול על השולחן.<br />
<strong>היא מציגה את נתניהו כראש ארגון פשע, המחזיק &quot;מכונת רעל&quot; ואת ראשי המחאה האנרכיסטים כקורבנות וכקדושים מעונים. הם מוצגים כנביאים שהוכיחו בשער על היתכנותו של אסון ולא ככאלה שגרמו לו. או לפחות היו שותפים לו.</strong><br />
מדובר במכונת כביסה אנושית צינית והזויה.<br />
כל מי שבקבוצה הזאת שיידע שהוא הוצג כאויב וחשוך גם אם תפיסת עולמו היא הכי ״לייטית״ שרק ניתן לתאר.</p>
<p><strong>אבל הסיפור הגדול הוא כלל לא רולניק, &quot;אחים לנשק&quot; ושאר האנרכיסטים. הסיפור הוא מי שהכשיר אותם.</strong><br />
קשה לערער את עולמם הרוחני של אנשים שאינם מפותחים מספיק רוחנית ואישיותית ולשאול שאלות נוקבות על תלמידי חכמים.<br />
פגיעה, אפילו קלה, ביראת שמים היא מסוכנת, אבל <strong>יש מצבים ששתיקה תפגע שבעתיים.</strong><br />
מתן ההכשר לגופים הכי מיליטנטיים במדינת ישראל, כמו &quot;אחים לנשק&quot;, ששרפו פה את המדינה בכסף רב ובאלימות גלויה היא <strong>רעידת אדמה חינוכית של ממש.</strong><br />
ההליכה המתוקשרת אל משכנם היא לא שולית ומשאירה טעם חמוץ מאוד בשפה מכובסת, כאילו הם אלו שמעניקים תעודת יושר לרבנים, שכל פועלם בחיים הוא עבודה מוסרית וחינוכית שיטתית.<br />
מי שידחה את הדברים ויסרב לעסוק בהם בבגרות, כי זה לא מסתדר לו עם הקונספציה אותה בנה בראשו ביחס לרבנים, <strong>שישאל את עצמו ביושר האם כך יטען ביחס לכל צעד וכל אמירה של כל תלמיד חכם, מכל זרם וכל מגזר ? או רק כאשר מדובר בת&quot;ח מהחצר שלו ?</strong><br />
הדברים בקבוצה פה יוצאים ממקלדתם של אנשים העוסקים בתרבות, בפוליטיקה ובתפיסות עולם.<br />
בהעמקה בתיאוריות המופשטות ועד אופן התגלמותן במציאות הקונקרטית. ומנקודת מוצא זו, הביקורת.<br />
אפשר להישאר בעל הערכה לעולם התורה ותלמידי חכמים ועדיין לשאול שאלות קשות.</p>
<p>ומשכך, הנה כמה מהן:<br />
1.האם אין טעם לפגם שאנשי רוח ורבנים נפגשים כשווים מול שווים עם בעלי הון, אנשי הייטק ואנשי פרסום מהצד השני ? בצד אחד אנשי רוח ומוסר ובצד שני בעלי ממון. <strong>האם לא ראוי ומתאים יותר שייפגשו עם &quot;אנשי רוח&quot; מקבילים בלבד ?</strong><br />
2.מדוע לא להתנות פגישה בבקשת סליחה וחרטה על מעשים קשים שפגעו במדינה ? <strong>כגודל המעשים ועוצמתם, כך גם עוצמת החרטה הנדרשת.</strong><br />
3.האם מי שנפגש עימם מכיר את שיטות הפרוגרס הציניות המיועדות לבצע <strong>&quot;הפרד ומשול&quot;</strong> בלבד ?<br />
5.<strong>על איזה צעד ומעשה שיתגלה ע&quot;י &quot;אחים לנשק&quot; ייאמר על ידי הרבנים &quot;עד כאן !&quot; ?</strong><br />
6.האם לא ראוי שבראש ובראשונה יצהירו אנשי &quot;אחים לנשק&quot; בקול רם וברור שכל נבחר ציבור שייבחר הוא לגיטימי ? ושכל מפלגה היא ראויה ? גם של בן גביר וסמוטריץ למשל ?<br />
<strong>(אייל נווה כבר אמר שהם מחוץ לתחום).</strong><br />
7.האם אנשי &quot;אחים לנשק&quot; יקבלו כלגיטימית את <strong>תפיסת עולמם</strong> של הרבנים לניהול המדינה ויצהירו על כך ? או שהם רק ראויים כמחנכים לחיילים שימסרו את נפשם במלחמות ?<br />
<strong>(אייל נווה כבר אמר שהם מחוץ לתחום).</strong><br />
8.האם הרבנים צפו או יצפו בתוכניתו של רולניק מאמש עם <strong>&quot;תרגום בגוף הסרט&quot; ?</strong> האם ימחו על הדברים שנאמרו שם ? האם הם מודעים בכלל לאופן בו הם הוצגו ? <strong>האם ימחו על אופן הצגת רבנים אחרים ?</strong><br />
אנחנו נמצאים בזירה מורכבת שמצריכה בגרות ויציאה מתבניות.<br />
<strong>מי שזה קשה לו, לגיטימי. אך אם אתה בוחר להישאר על הגדר, זה לשני הכיוונים. אל תעיר לאחרים בקושיות טהרניות.</strong><br />
לסיכום:<br />
המסמך הזה הוא חרפה חברתית ומוסרית הדורשת תשובות מכל מי שלא נרתע וסולד מתוכנה ואף משתף עם זה פעולה.<br />
<strong>גם אם זה בשוגג.</strong></p>
