---
title: "לא הצבעתי לו, אבל…"
author: אודי בן חמו
date: 2024-02-05
url: https://www.solelim-derech.co.il/media/858
---

# "לא הצבעתי לו, אבל…"

<p>אנו בימי מלחמה אמנם, אבל נראה שאסור להשאיר את זירת התודעה ריקה.<br />
היא זרועת מוקשים.</p>
<p>חייבים להשתחרר מכל מיני כשלים תודעתיים ונפשיים בעייתיים.<br />
<strong>״לא הצבעתי לו אבל..״</strong> או <strong>״הוא לא בדיוק כוס התה שלי, אבל..״</strong><br />
אין איש ימין כמעט שלא שמע או לא השתמש במשפט הזה מתישהו.<br />
בצבא, בעבודה, באקדמיה. בקיצור, עם חבר'ה שלא בדיוק חושבים כמוך.<br />
משפט זה מבטא הסתייגות מאדם כלשהו מתוך המחנה הלאומי שממשטרי השיח הליברליים קבעו שכך צריך לעשות.<br />
הדעה והאיש קצת פחות מתקבלים.<br />
והרי לא כל כך נעים שמישהו יחשוב עליך שאתה כזה ״חשוך״ נכון ?<br />
ומי מאיתנו רוצה לא להשתייך למועדון המקובלים ?<br />
<strong>&quot;לא הצבעתי לו, אבל&#8230;&quot;</strong></p>
<p>קבלו כלל פשוט:<br />
<strong>אם הסתייגת פעם אחת מבן גביר לדוגמא, סופך שתסתייג לבסוף גם מסמוטריץ ומנתניהו או מכל אדם אחר שאתה מאוד מזדהה עימו.</strong><br />
<strong>&quot;אבל באמת לא הצבעתי לו, ואני באמת מסתייג מחלק מדעותיו..&quot;</strong> בטח יש מי שיאמר.<br />
ברור, אבל זאת לא הנקודה בכלל.<br />
<strong>הנקודה היא שמישהו קבע עבורך על מה אתה צריך להסתייג ועל מה לא. איבדת את חירותך..</strong><br />
תחשוב על זה, שמעת פעם את אחיך מהשמאל שהסתייג מדברים נוראיים של יאיר גולן/ דן חלוץ/ אולמרט/ יעלון/ ברק/ שקמה ברסלר/ יאיר לפיד וכו' ?<br />
לא שמעת, נכון ?<br />
למה ? הרי הם משמיעים דברים בזויים בכל יום כמעט.</p>
<p>צא ולמד.<br />
<strong>הקרב פה הוא לא על נימוסים והליכות, הקרב פה הוא על מהות.</strong><br />
זה ממש מתוחכם, במסווה של צורך בנימוסים והליכות לכאורה, יש פה סתימת פיות אלימה.<br />
אין פה שום סימטריה. רק עליך מהימין לגנות.<br />
כך רוצים לגרום לך להתנער ולהתנצל על בחירותיך.<br />
לדחוק אותך לקיר, גם אם לא בחרת בכלל באנשים אלו.<br />
אז אל תגנה אף אחד, היות ובצד השני מעוניינים בעיקר שתעסוק במגננה אינסופית.</p>
<p><strong>שבור את המחסום הזה. אתה יכול !</strong><br />
<strong>כל עוד אין התנערות וגינוי של אנשי תקשורת/ אנשי רוח/ אנשי ציבור משמאל, אל תגנה מימין.</strong><br />
אחרת אתה עבד, לא נאור.<br />
<strong>וכשיתחיל קמפיין סימטרי כנה, נהיה הראשונים להצטרף אליו.</strong></p>
<p>נסה להתחיל למשל עם התשובה הבאה:<br />
<strong>״אתה רוצה שאסתייג מ…. ? זה חשוב מאוד, מעולה. יאללה, תתחיל אתה עם… אני מיד אחריך..״</strong></p>
