---
title: סגנון השיח
author: איתי אסמן
date: 2024-01-28
url: https://www.solelim-derech.co.il/media/867
---

# סגנון השיח

<p>כמו שכתבנו בעבר, <strong>׳מיסגור השיח׳</strong> זה המושג הכי חשוב בתקשורת, וגם בתודעה.<br />
כל השיח הציבורי בנוי על מה שמעצבי התודעה מחליטים, <strong>בכך הם מתמקדים ורק על כך דנים.</strong><br />
והנה, לאחר תחקיר וחשיבה ממושכת, הגיעו למסקנה שהבעיה הכי גדולה שהתגלתה אחרי טבח שמחת תורה זה- <strong>&quot;סגנון השיח&quot;</strong>.<br />
וכך נוצר קמפיין חדש ש <strong>&quot;אסור לחזור לשיח של ה6 באוקטובר&quot;</strong> ו <strong>&quot;חייבים לשנות את השיח&quot;</strong><br />
וכמובן המסקנה העיקרית היא: <strong>&quot;השיח של ההנהגה מפלג ויש להחליף אותם&quot;</strong>..<br />
כל אזרח הגון וישר היה בטוח שאחרי טבח שמחת תורה יבדקו את קריאות הסרבנות, למה חיל האוויר לא תיפקד, מה קרה למודיעין הישראל ? איפה צמרת צה&quot;ל ? למה בג&quot;צ לא יעיל מול בית הדין בהאג ? ההסתה הקבועה בתקשורת ?</p>
<p><strong>התקשורת לא יכולה לשפוט את עצמה, היא מעצבת את השיח וסדר היום הציבורי.</strong><br />
יש לה סמכות ללא אחריות.<br />
ומה שהחליטה <strong>מועצת מהנדסי התודעה</strong> זה: <strong>סגנון השיח של המנהיגים חייבים להשתנות, זו הבעיה הכי מהותית!</strong><br />
לא הקונספציות המוטעות, אלא הסגנון.<br />
ואחרי ההחלטה הזו, קמו כל מיני ׳אמנות חברתיות׳ ופוליטיקאים שממשיכים את הקמפיין.</p>
<p><strong>כמה מילים לגבי סגנון:</strong><br />
<strong>האם סגנון זה דבר חשוב? כן.</strong><br />
<strong>האם זה הדבר הכי חשוב? לא!</strong><br />
סגנון משול לקליפה של פרי, הכי חשוב זה הפרי.<br />
הקליפה שומרת על הפרי אבל אפשר לזרוק אותה אחר כך.<br />
<strong>חשוב לשמור על סגנון נאות, אבל חלילה להסתפק רק בו.</strong><br />
<strong>ככל שעסוקים בשיח של מהויות כך הסגנון נעשה טפל, כי חייבים לדבר על המהות.</strong></p>
<p>גם בתורה זה כך <strong>עין תחת עין</strong>, <strong>תיכרת הנפש</strong>.<br />
התורה משתמשת בשפה עדינה לתיאור דברים כמו &quot;הבהמה אשר איננה טהורה&quot;, אבל ברגע שמדברים על איסורים כתוב &quot;הבהמה הטמאה&quot;.<br />
<strong>צריך שיהיה ברור, אי אפשר לטשטש, מדובר בדברים חשובים.</strong><br />
האם לדעתכם בקבינט המדיני מדברים בסגנון יפה?<br />
האם בשיחות ביטחוניות מדברים בסגנון יפה? ממש לא.</p>
<p><strong>ככל שהנושא מהותי יותר, כך מדברים בצורה הכי חריפה שיש.</strong><br />
זו בדיוק הסיבה שכל מי שפוליטיקאי ידבר תמיד בשפה חריפה, כי הוא עוסק בצביון המדינה, צריך לומר דברים ברורים.<br />
<strong>הניסיון למשטר את השיח של המנהיגים שידברו בשפה יפה, זה ניסיון לטשטש את שיח המהויות.</strong><br />
מוזמנים לבדוק בהיסטוריה הישראלית, תמיד מנהיגים ופוליטקאים דיברו בשיח חריף.<br />
רק שאז לא הייתה <strong>משטרת שפה.</strong></p>
<p>הקמפיין &quot;לא נחזור לשיח של ה6 לאוקטובר&quot; צריך לעבור ל&quot;לא נחזור <strong>למעשים</strong> של ה6 באוקטובר&quot;- נפעל נגד מי שפוגע בצה&quot;ל, נפעל נגד מי שמוציא דיבת ישראל רעה בעולם, נפעל נגד תקשורת ששופכת דם של מגזרים <strong>בסגנון אינטלקטואלי ומסית</strong>, כן, אפשר לדבר בסגנון יפה אך מלא רעל והרס.<br />
<strong>אל תסתכלו בקנקן אלא במה שיש בו, ומה הן ההשלכות שיהיו למי ששותה ממנו.</strong></p>
