---
title: מיסגור השיח ודרמטיזציה
author: איתי אסמן
date: 2024-01-16
url: https://www.solelim-derech.co.il/media/876
---

# מיסגור השיח ודרמטיזציה

<p>שני מושגים שחייב להכיר כל צורך תקשורת בימים אלו.<br />
<strong>בלעדיהן &#8211; זה כמו להכנס לים העמוק בלי לדעת לשחות.</strong><br />
‘מיסגור השיח׳ זוהי הכותרת שהעיתונאי/עורך נותן לאירוע שהיה.<br />
אם תרצו- זוהי הפרשנות שלו לאירוע. <strong>ופרשנות כידוע מבוססת על עולם ערכים.</strong><br />
חשוב להדגיש- <strong>אין דבר כזה ידיעה תקשורתית אובייקטיבית וחדשותית בלי מיסגור השיח.</strong><br />
גם ציון עובדה הוא דרך מילים ומושגים שבנויים על עולם ערכים.</p>
<p>דוגמא מהיום:<br />
שר החינוך יואב קיש הגיע היום לאירוע הפיגוע ברעננה. סביבו התקבצו חבורת נערים, בשלב מסויים הם התחילו לשיר <strong>&quot;עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה&quot;</strong> והשר הצטרף אליהם.<br />
עד כאן העובדות ה'יבשות' (כמה שניתן).<br />
האירוע יצר ״זעזוע עמוק״ בתקשורת השמאל שקראה לאירוע הזה &quot;המופע הביזארי&quot; ו&quot;שר החינוך ניגרר&quot;.<br />
הוא הואשם ב'ריקוד על הדם' ותמיהות איך הוא יכול לרקוד בזמן שיש הרוגים. כל זה- המיסגור שלהם.<br />
מה האמת ? את האמת כולנו יודעים, היא רחוקה שנות אור מהמסגור המרושע הזה.</p>
<p><strong>האמת היא שיש אחדות גדולה מאוד בעם ישראל, יש אופטימיות גדולה, יחד עם הצער והשכול.</strong><br />
<strong>יש מוטיבציה גדולה לנצח את האויב ויש אמונה.</strong></p>
<p>מי שנמצא באולפן החשוך (אמנם יש שם תאורה אבל הרבה אופל ואפלה), מנותק לחלוטין מכל מה שמתרחש בעם.<br />
התקשורת ברובה לא משדרת את האווירה של הלוחמים בשדה הקרב, את האמונה בלבבות.<br />
הכל פסימי וקודר. תחושה שאין תקווה. זו המסגרת שדרכה הם רואים את המציאות, ודרכה הם ממסגרים את החדשות.<br />
ואחרי שלב המיסגור המרושע מגיעה <strong>דרמטיזציה</strong>, אלו רגשי הזעזוע &quot;איך הוא עושה דבר כזה נורא??&quot;<br />
&quot;בושה וחרפה שזה שר החינוך!!&quot;, הרבה מאוד מניפולציות רגשיות שכל מי שנמצא בסביבה שלהם מזדעזע יחד איתם, וזו האווירה שהם מייצרים ברשת החברתית.<br />
כל מי שלא מזעזע יחד איתם מה&quot;מופע הביזארי&quot; הוא חשוך ופרימיטיבי.</p>
<p>הם מייצרים <strong>לחץ חברתי</strong> ותקשורתי שמכריח את כולם להזעזע יחד איתם ולהוציא גינויים. ממש כמו כת.<br />
בקיצור, תעשו לעצמכם טובה ותסגרו את הטלוויזיה.<br />
תתנקו מהרעל המייאש הזה שחונק כל תקווה ואמונה.<br />
וכמו שאמרו הנערים, תזכרו ש <strong>״עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה״</strong>.</p>
