---
title: לראות הכל, אך לבחור במה להתמקד
author: אודי בן חמו
date: 2023-10-22
url: https://www.solelim-derech.co.il/media/931
---

# לראות הכל, אך לבחור במה להתמקד

<p>אני לא תמים.<br />
הקבוצה הזו במקור נפתחה הרי כדי <strong>לפקוח עיניים למציאות מורכבת, פעמים רבות סמויה מן העין</strong>.<br />
כשתיגמר המלחמה אני מניח שנחזור לכך. לא יודע, קטונתי.<br />
במקביל להדגשת הצורך במיקוד בכל מה שמלחמה דורשת מאיתנו, יש <strong>קמפיין ארסי</strong> באולפנים ובחדרי יח״צ של מומחים, גאונים בגניבת דעת למיניהם, לנצל את הרגעים המכוננים הללו למיניפולציה כדי להגיע למטרת העל של השמאל: <strong>להיפטר מרוה״מ נתניהו ולקעקע את המחנה הלאומי.</strong><br />
תוך כדי מלחמה שלא היתה כמותה מאז הקמת המדינה <strong>הם זורעים פירוד, נוטפים שנאה ומשתמשים בכאב הלאומי כקרדום לחפור בו.</strong><br />
<strong>בושה !</strong><br />
יש לכך דוגמאות רבות, אביא רק דוגמא קטנה:<br />
בידקו מי עומד מאחורי קמפיין משפחות החטופים שאיני רוצה אפילו להזכיר את שמו בעת הזו.<br />
לימדו על פועלו מהעת האחרונה, וגם לפני כן. הבן אדם ארסי באופן שלא ייאמן.<br />
ביום חמישי שמעתי ברדיו את אחד מראשי המחאה נגד הרפורמה המשפטית, אחד שהילך אימים על הציבור על מה שיקרה פה אם רק תעבור הרפורמה.<br />
והוא במתק שפתיים, בשיח שמדגיש אחדות ביקש רק מעם ישראל לבוא לחבק את משפחות החטופים.<br />
<strong>״התחייבתי להביא לכאן מליון ישראלים״</strong> כך אמר.<br />
<strong>״בוא איתי״</strong> הפציר במראיין שהינו מהצד הפוליטי הנגדי.<br />
<strong>״יש סדרנים, אף אחד לא יצעק ולא יגיד לך שום דבר רק בואו לחבק את המשפחות, מכאן יצמח הריפוי של החברה הישראלית״</strong>.<br />
לכאורה, נפלא.<br />
מה יש לומר ? הכל מתקתק מחבק ומריח ריח של חשבון נפש וסולידריות לאומית.<br />
ואז נפל לי האסימון !<br />
היכן ממוקם אוהל המשפחות הזה ? היכן <strong>׳הלוקיישן׳</strong> מה שנקרא ? הרי לכל פרט יש חשיבות, שום דבר לא מקרי בקמפיין.<br />
<strong>לא פחות ולא יותר מרחוב קפלן..</strong><br />
כלומר, הנה מצאנו נקודה שתכשיר ותיתן לגיטימציה לכל הפעולות שנעשו במקום הזה בעבר ולכל מה שייעשה שם בעתיד.<br />
<strong>״המקום גורם״</strong>, נהוג לומר, ותמיד המארח קובע את כללי השיח וההתנהלות. הוא לעולם לא יאפשר לך לכבוש אותו בביתו. <strong>דמיינו שהכומר מאפשר לכם לעשות כל מה שאתם רוצים כמעט, אבל בכנסייה..</strong><br />
תודו שזה גאוני.<br />
מי שחושב שאני מגזים שידבר עם צביקה מור שבנו בין החטופים שמעיד על הניסיונות לפלג ולדחוק את מי שמשמיע קול אחר, אחראי יותר ביחס לחטופים.<br />
או התנדבות לסיוע עם חולצות של <strong>״אחים לנשק״</strong> או לשלוח מנות מזון עם מדבקות של <strong>״תתנגדו״</strong> וכו ובכך <strong>לנרמל את פעולתם.</strong><br />
מישהו ראה מתנדבים עם חולצה של ״כך״ ? או חולצה של מפלגה מהימין כזו או אחרת ?<br />
<strong>הרי אתה מתנדב לא ממקום מגזרי אלא מהיותך לאומי. מהבסיס הכי רחב של האומה.</strong><br />
סלחו לי זה בזוי ונמוך ומכוער.<br />
אז אני מודע ומכיר את כל זה ויכול להוסיף כהנה וכהנה על הדברים.<br />
<strong>אבל אני בוחר בעת הזאת להדגיש דברים אחרים, דברים שיסייעו למאמץ המלחמתי הלאומי להצליח.</strong><br />
זו לא נאיביות, זו בחירה מודעת לגמרי מתוך הבנת גודל השעה.<br />
לכן כדאי להכיר את הדברים אבל לבחור היטב במה להתמקד.<br />
<strong>עם ישראל וההיסטוריה עוד תבוא חשבון עם כל מי שבחר אחרת בעת הזאת</strong>.<br />
וסוף הטוב לנצח !</p>
