ראשית, התהליך שאנחנו נמצאים בעיצומו הוא תהליך היסטורי טבעי. לא רק המלחמה הקיומית שאנחנו בעיצומה היא בסדר גודל היסטורי אלא גם תהליך חילופי האליטות במדינת ישראל הוא היסטורי.

מבט העל ההיסטורי על הנושא יעזור לנו להבין שתהליכים כאלו הם טבעיים ונורמליים.

הם לא מתרחשים רק אצלנו.

בעבר התנועה הקיבוצית הייתה האליטה המשרתת בעם ישראל וזה בא לידי ביטוי בדמויות שהקימו את המדינה וגם שרתו אותה בענווה, בתפקידי ביטחון, בהתיישבות חקלאות ובכלכלה.

היום, בהכללה, עם כל הצער והכאב הם כבר לא עושים זאת, יש קבוצות אחרות שעושות זאת, וזה בסדר גמור.

התהליך הזה כואב ומצער, וברור שמי שהיה בעמדות כוח ושליטה לא ירצה לוותר כל כך מהר עליהם.

הדבר מסביר את ׳פסיכוזת ההמונים׳ של קבוצות מיעוט המוכנות לעשות צעדים מטורפים רק כדי שהימין לא יהיה בשלטון.

קריאות לסרבנות, פגיעה בביטחון ישראל ודברים שרמטכ״לים לשעבר, ראשי ממשלה ופרופסורים המתנהלים כאחרוני העבריינים.

הם פשוט לא מוכנים להשלים בענווה עם התהליך הזה.

אפשר להבין את הכאב, אבל אסור בשום פנים ואופן להסכים למעשי עבריינות ופגיעה בביטחון.

מי שלא היה מאנ״ש, כלומר אשכנזי שמאלני לא היה יכול להתקבל לעמדות מפתח בממשלה ובהסתדרות ששלטו על 80% משוק העבודה (מישהו יודע למה אין על זה ערך בויקיפדיה?)

ניכנס לפרטים.

אינני רוצה להתייחס אישית לעיתונאית אלא להלכי הנפש שהיא מתארת העוברים על המחנה שלה.

מי שהקשיב היטב שמע שאחרי תיאורה על תחושת הגירוש מגן עדן היא מפרטת מהו אותו גן עדן:

״מגרשים את הקבוצה הזאת האחוס"לית (אשכנזים, חילונים, ותיקים, סוציאליסטים, לאומיים), שיש לה הרבה מאוד זכויות, מגרשים אותה מגן עדן. לא יהיה לה יותר הגן עדן הזה שמרימים טלפון ואתה מקבל משרה באקדמיה… ומסדרים לבן שלך להיות במקום הזה והזה ואתה מרים טלפון ומסדרים לך, לא משנה, בבתי המשפט. די זה נגמר. יהיו אנשים אחרים והם יהיו הרוב וזה לא כ"כ נורא".

הייתי בטוח שהיא תדבר על הכאב של הזהות שמתחלפת, על כך שמשיחיים קיצוניים משתלטים על עמדות מפתח ועוד.

אבל כמסיחה לפי תומה היא דיברה על כך שאנשי שמאל היו רגילים להרים טלפון ולקבל תפקיד באקדמיה ובבית המשפט.

רק בשבוע שעבר טענו עיתונאים על כך שמשרת הרב הראשי עוברת בירושה מאב לבן ולא בצורה דמוקרטית (אגב, היו בחירות דמוקרטיות).

אבל מי שלמד היסטוריה יודע שבתקופת שלטון אליטת השמאל ׳הנאורה’ היה כאן ״פנקס אדום״.

מי שלא היה מאנ״ש, כלומר אשכנזי שמאלני לא היה יכול להתקבל לעמדות מפתח בממשלה ובהסתדרות ששלטו על 80% משוק העבודה (מישהו יודע למה אין על זה ערך בויקיפדיה?).

רק אחרי שמבינים איך תפיסת העולם הקומוניסטית של השמאל עובדת (ואל תנסו להבין את זה על פי הנפש שלכם), תוכלו להבין ממה הם חוששים.

אדם מנתח תופעות על פי תבניות החשיבה שלו.

אדם שבשבילו שלטון זה כוחניות, דורסנות, שליטה על הכלכלה והביטחון והדרה של כל מי שחושב אחרת ממני- הוא בטוח שאם ימני או דתי יעלו לשלטון, זה מה שהם יעשו לשמאל.

לא כי זו האמת, אלא כי אלו תבניות החשיבה שלו.

כך פעלו במשך שנים.

אינני טוען שזה נבע מרוע לב, למרות לא מעט עוולות.

זו פשוט אידאולוגיה סוציאליסטית, שלדעתי היא רעה, כוחנית והרסנית. אבל זו תפיסת העולם של האליטה ששלטה כאן במשך שנים, גם אחרי עליית בגין לשלטון, הם נשארו בתפקידי מפתח. וכיום לאט לאט הם מתחלפים גם שם.

תבניות החשיבה הקומוניסטיות גורמות לשמאל לפחד משלטון הימין ולמסור את הנפש במלחמה על ״האיום הקיומי של ממשלת הימין״ כדברי הרמטכ״ל לשעבר דן חלוץ.

אחרי הבנת התהליך ההיסטורי, הסוציולוגי והפסיכולוגי שמתרחש כאן, עכשיו נעבור מה המחנה הלאומי צריך לעשות.

ראשית, לקבל באהבה את תהליך החלפת האליטות. אף אחד לא מנסה לנצח כאן אף אחד ולא להשפיל אף אחד.

מדובר בסך הכל במימוש מדיניות ציבורית שלדעתנו תיטיב עם כל אזרחי מדינת ישראל, גם עם השמאל! אנחנו לא ננהל פנקס שידיר שמאלנים ממקומות עבודה ולא נתנשא מעליהם. נאהב כל יהודי באשר הוא.

ברמה האישית אני רואה כאן גם תהליך אלוהי של מעבר מקומת החול ובניין הגוף (החשוב!) לבניית קומת הקודש, המשמעות והייעוד.

כמו שהנשמה לא באה להרוס את הגוף, אלא להיפך, לעשות אותו טוב יותר, כך גם ברמה הלאומית, המשמעות הרוחנית לא באה לבטל את מה שנעשה כאן אלא ליצוק בו תוכן עמוק ונצחי יותר.

נכבד, אבל נמשיך להחליף את האליטה, מתוך אהבת ישראל ודאגה לכלל ישראל

כל הביטויים האלו ש״צריך לוותר להם, להתפשר, לעשות ‘הסכמות רחבות׳ מתוך אהבת ישראל״ לרוב נובעות מ עבדות לאליטה הישנה ובוז לאליטה המשרתת החדשה.

מי שרוצה לוותר במעין אצילות מלאכותית שיוותר על נכסיו האישיים ולא על נכסי האומה ועל מדיניות המייצגת את המסורתיים, הימניים, החרדים והדתיים.

אהבת ישראל צריכה לכלול גם אותם. וכפי שכתבתי, אנחנו לא נפעל בצורה כוחנית ומדירה כמו מפ״אי והפקידים של השמאל בבג״ץ ובאקדמיה, כך שצריך להרגיע את ההאשמות המגוחכות על שנאת חינם.

יש אנשים שבאמת בנו כאן את המדינה וצריך להודות להם, אבל הם צריכים להעביר את השרביט הלאה. (חשוב לזכור שגם החרדים, הדתיים והימניים בנו כאן את המדינה, זה ׳נשמט׳ מספרי ההיסטוריה).

אגב, אביב גפן, שטען שגנבו לו את המדינה הוא הרי משתמט המייצג ׳ערכים מורכבים׳ בשפה מכובסת.

זו חרפה שמחאו לו כפיים ושהעניקו לו ד״ר לשם כבוד מאוניברסיטת בר אילן (מתוך חנופה ועבדות קשה לאליטה הישנה).

נכבד, אבל נמשיך להחליף את האליטה, מתוך אהבת ישראל ודאגה לכלל ישראל.

ומי שיעשה מעשים נגד החוק, לא משנה באיזה תפקיד הוא שירת ומהו עברו, נדרוש את הכנסתו לכלא, מתוך אהבת הצדק ואהבת ישראל.