---
title: שלום לתמימות..
author: אודי בן חמו
date: 2024-06-12
url: https://www.solelim-derech.co.il/security/751
---

# שלום לתמימות..

<p>ראשית, איני מכיר את תא״ל ישראל שומר.<br />
אני מניח שהוא איש רב זכויות, גיבור ישראל אמיתי ובעל מקום של כבוד בספרי דברי הימים של מדינת ישראל בהקשר הצבאי.<br />
<strong>שנית, נסו לדמיין אירוע הוקרה של גוף כמו ׳פורום קהלת׳ לתא״ל כלשהו המכהן בשירות קבע בצה״ל.</strong><br />
או אירוע דומה של מכון ז׳בוטינסקי לאלוף אחר בסדיר.<br />
<strong>מה אתם אומרים ? זה היה עובר חלק בגרון במרחב הציבורי הישראלי ?</strong><br />
אל תעצרו את נשימתכם..</p>
<p>1.<strong>אוניברסיטת רייכמן היא מוסד בעל תפיסת עולם</strong>. אפשר להתווכח אם היא ראויה או פחות, אבל על דבר אחד אי אפשר להתווכח- יש לה תפיסת עולם. <strong>השופט לשעבר, השנוי במחלוקת אהרון ברק לדוגמא, חוסה תחת המוסד הזה</strong>.</p>
<p>2.<strong>קבלת פרס מגוף כלשהוא מבטאת מתן לגיטימציה למקבל הפרס כמובן, אך לא פחות מכך, גם לנותן הפרס.</strong></p>
<p>3.<strong>אין דבר כזה ניטרלי</strong>. מהרגע שגוף כלשהו מקבל אישור להעניק פרס לאדם בתפקיד ממלכתי, לא פרטי, <strong>הוא מקבל לגיטימציה לכל תפיסות עולמו</strong>.<br />
מעתה כל מה שקורה תחת קורת הגג של רייכמן, קיבל הכשר בהשגחת בד״ץ של העדה החרדית.<br />
<strong>מעתה, כל מה שקשור לאוניברסיטת רייכמן נחשב כראוי ומקובל.</strong><br />
הם הרי העניקו פרס לתא״ל בצה״ל..</p>
<p>4.<strong>ומה עם מקבל הפרס ?</strong> נסו לדמיין מה קורה כעת למי שקיבל פרס שכזה.<br />
האם תא״ל שומר יכול להישאר חירותי ? להביע עמדה כלשהי המנוגדת לתפיסת העולם הערכית של אוניברסיטת רייכמן ?<br />
<strong>לתא״ל שומר, בלי לשים לב כמובן, הוענק פרס גלוי וקולר סמוי.</strong></p>
<p>5.שוב, אם קשים לכם לעיכול הדברים האלה, נסו לדמיין טקס קבלת פרס לאל״מ כלשהו, נניח חוזר בתשובה, ממכללה חרדית, שמרנית, אורתודוקסית בשכונת בית וגן בירושלים.<br />
ראשית, זה לא יקרה. שנית, הוא לא יבוא בכלל לקבל פרס שכזה משום שבאותו רגע הוא הוגדר כמוזר, ׳אאוטסיידר’, חריג וכו׳.<br />
<strong>מי בכלל רוצה לקבל פרס מאלה שאינם נחשבים ׳מקובלים׳ ?</strong></p>
<p>6.<strong>כך קיבלנו מבצע 1+1 נהדר</strong>. המוסד קיבל הכרה והוקרה על מעמדו ככזה הראוי לחלק פרסים לבעלי תפקיד ממלכתיים ואילו המקבלים יוכפפו אל ערכי המוסד. תודו שזה גאוני.</p>
<p>7.צירוף בעל תפקיד ממלכתי בקבלת פרס יחד עם אנשים שחלקם מאוד שנוי במחלוקת כמו מייסד ״אחים לנשק״ למשל הוא ציני וערמומי. <strong>בזכות הצטרפות תא״ל שומר למקבלי הפרס, מאותו רגע כל מקבלי הפרס נורמלו.</strong><br />
זה כמו השתתפות הרב הראשי לישראל או יו״ר הכנסת לטקס כלשהו שנוי במחלוקת.<br />
<strong>מאותו רגע, הכל, אבל הכל, כובס, הולבן והוכשר באקונומיקה ערכית.</strong></p>
<p>8.<strong>״רגע, אבל גם בר אילן העניק פרס ד״ר לשם כבוד לכל מיני אנשים..״</strong> בטח ייאמר.<br />
יחי ההבדל הקטן, <strong>יש כאלה שמעניקים פרסים עקב פטרונות, יש כאלה שהעניקו פרס מעבדות וכניעה ל׳אדונים׳</strong>.<br />
תחליטו בעצמכם מי בדיוק.</p>
<p>9.<strong>קבלת הפרס הזה ממוסד כמו אוניברסיטת רייכמן, לתא״ל מכהן היא הדבר האחרון שניתן לכנותו ׳ממלכתי׳.</strong></p>
<p>10.אגב, על השאלה לגבי ׳פורום קהלת׳ מההתחלה, רק נזכיר, ש״אחים לנשק״ היו אלה שחסמו את משרדי מכון המחקר הזה באלימות על ידי שקי חול וחוטי ברזל.. נקודה למחשבה.</p>
