מה המשותף לאשה יולדת, ילד ששבר רגל וחולה שזקוק למחולל חמצן ביתי?

ובכן, כולם יקבלו מענה ושירות ב’יד שרה׳.

׳יד שרה׳ הוא ארגון וולונטרי להשאלת ציוד רפואי, שהוקם על ידי מיכל ואורי לופוליאנסקי, זוג חרדים שקנו מספר משאפים, כדי להשאיל אותם לשכנים הזקוקים לכך.

ברבות השנים הארגון הלך והתפתח, עד שהיום הפך לחלק אינטגרלי ממדינת ישראל.

מבחינת האזרח, כשם שהוא משלם מיסים וארנונה, הוא פונה ומקבל עזרה מ׳יד שרה׳, במידת הצורך.

ארגון חסד נוסף, שהפך להיות "חלק מהלו"ז" בשעת מצוקה הוא ארגון ׳ידידים׳.

"תתקשרו לידידים" נכתב פעם אחר פעם בקבוצות ווטסאפ כשלמישהו יש פנצ'ר, מפתחות תקועים ברכב, רכב תקוע בדרכים ועוד ועוד.

יש בוודאי עוד ארגונים רבים שלא הזכרנו. אבל נציין את תרומות הכליה בישראל, שאין להן אח ורע בעולם כולו.

כיום, עם שלם כזה יושב בארצו הריבונית והעצמאית – והחסד הטמון בו הולך ומתגלה בצורה מפעימה

הארגונים הללו מהווים רק דוגמה קטנה לכך :

שעם ישראל הוא עם החסד.

פרטים המעידים על הכלל.

הם צמחו מתוך החברה ולמענה, רק בשביל לעשות טוב לכל.

בכל אומה יש גופים פילנתרופים העוסקים בחסד, אך אין שום השוואה לגודל החסד הקיים בעם ישראל ביחס לאוכלוסייה.

התהליך הזה, הוא מראה מקום לכך שאנו בני אברהם יצחק ויעקב.

בגלות נהגו לומר שבשעת צרה, גם הגוי יבוא לקבל טיפול אצל הרופא היהודי – כי הוא בוודאי יחמול עליו ויטפל בו במסירות, גם אם יגיע מעבר לשעות העבודה.

כיום, עם שלם כזה יושב בארצו הריבונית והעצמאית – והחסד הטמון בו הולך ומתגלה בצורה מפעימה.

פעם החסד התבטא בהושטת יד לחלש באופן פרטי, כיום החסד הוא כללי ולאומי ומתבטא בחיסול הרוע בנחישות וללא שום רגישות.

עם ישראל הוא לא תוצר של ‘הבניה חברתית׳ או של מניפולציה כזו או אחרת. אנחנו לא זקוקים להטפות מוסר של אומות העולם.

קבלת מוסר ז'נבה והאג יוצר מחזות מגוחכים, שבינם לבין מוסר וצדק אין גרם אחד משותף.

עם ישראל הוא עם שממשיך את ברכת אברהם "ונברכו בך כל משפחות האדמה.

ובדיוק בזה – אויבינו נלחמים.

לכן, את מוסר הלחימה שלנו ניקח מאבותינו, מאברהם ויצחק ויעקב.

זכות, חובה ואחריות גדולה היא לנו להמשיך את דרכם.

שבוע טוב.