נתחיל מהרקע לתוכנית.
התוכנית נקראת דו"ח רולניק, והיא אמורה לעסוק בהשפעות חברות ענק ומונופולים על ישראל בהקשר של ה7 באוקטובר .
התוכנית הנוכחית הייתה כולה נגד הססמה: "ביחד ננצח".
רולניק הוא איש שמאל רדיקלי, וקיבל על סדרת התחקירים הזו 600 אלף ש"ח (!) מהתאגיד הציבורי, מהכסף שלכם (שתדעו על מה אתם משלמים).
כמה הערות לגבי הקטע שצפינו בו:
1.רונליק מכנה את הפגישה "הרגע המוזר" בגלל שהוא היה יחד עם 'אחים לנשק' (הנורמליים), יחד עם "נציגי כמה מהקבוצות הכי קיצוניות בישראל" (כשאתה בשמאל הקיצוני אז כל מרכז נראה לך כמו קיצון). והוא מציג את הרבנים "אלו שתמכו בהפיכה המשטרית" (לא רפורמה משפטית- הפיכה משטרית).
2.ואז מגיע רוי גורדון, נציג 'אחים לנשק' (לא ניר גורדון שאמר השבוע שהממשלה היא איום קיומי יותר מהחמאס, אלא גורדון אחר).
רוי מציין שהרבנים רצו להיפגש (שלא נחשוב שאחים לנשק יזמו את הפגישה). ואז הוא אומר שהם בדקו את כל הרקע של הרבנים שהגיעו, כאילו מדובר בעבריינים, ולא היה אף אחד מהרבנים עם האמירות הקיצוניות וההומופוביות.
אגב, אם הם היו עושים גוגל, היו מגלים על הרב יעקב אריאל שאמר: "הומואים הם נכים שצריכים טיפול פסיכולוגי", כתבה שיצאה בynet כדי למנוע ממנו לקבל פרס ישראל.
אך השאלה החשובה היא- האם הרבנים עשו בדיקת רקע על כל האנשים שישבו איתם, כמו שהם עשו עליהם?
3.רוי דואג להדגיש שלא יצאה הצהרה משותפת מהמפגש הזה ו"לא שינינו את עמדותינו".
רולניק מעמת את רוי, ואומר לו "כמה זמן אפשר להמשיך עם ביחד, צריך לומר שאנחנו רוצים לשנות את פניה של המדינה ולא כולם יכנסו תחת המטריה".
רוי מסכים ומוסיף "כשנצא לדרך נדע להגיע לסוף".
כפי שכתבתי בעבר. השמאל והדתיים משתמשים באותה מילה אך מתכוונים לדבר אחר. הדתיים רואים באחדות ערך של שיתופי פעולה ושלום, יחסים חברתיים טובים. השמאל רואה במילה אחדות אמצעי כדי להגיע למהות שהוא מאמין בה.
כלומר, השמאל נפגש עם הרבנים כדי לשנות כאן את המדינה למדינת כל אזרחיה עם צביון ליברלי יותר. והרבנים נפגשים עם השמאל כדי שנוכל לחיות בשלום עם כל חילוקי הדעות. אפשר לראות את זה בכל הראיונות. השמאל אומר- כולה שלי, והרבנים- חציה שלי (ובמקרה הרע- כולה שלכם, ואנחנו רק אורחים כאן).
4.בסופו של דבר, זה לא משנה מה הרבנים חושבים שיצא מהפגישה הזו, כי מה שמשנה זה איך הציבור תופס את זה. ומי שממסגר את התודעה והחשיבה של הציבור זו התקשורת. ו'אחים לנשק' מעבירים את המסרים שלהם דרכה. האם הרגשתם מהדברים של רוי שיש יותר אחדות בעם? האם מפגש הרבנים עשה את פעולתו כפי שהם חושבים או כפי שאחים לנשק והתקשורת רצו?
אחדות היא ערך מאוד חשוב, אבל בימים שתעשיית האחדות באינפלציה, ויש נוכלים שמשתמשים בערך הזה לאינטרסים פוליטיים, צריך לבדוק היטב עם מי נפגשים, לעשות 'גוגל' על הדמויות שנפגשים איתם, ולדעת שהכל יוצא אחר כך לתקשורת והיא ממסגרת את השיח.
5.האירוע שאנחנו נמצאים בתוכו הוא בקנה מידה היסטורי. מדובר בחילופי אליטות (תהליך שנרחיב בו בהמשך). כל הפתרונות ושיחות קפה ומאפה שהיו בעבר לא יכולים לתת מענה לתופעה הזו. רק אחרי שמבינים מה קורה כאן, אפשר להבין את הצד השני, על מה הוא נלחם, ואיך מתנהלים מולו.
כל זה לא סותר אהבת ישראל, כל הורה מתחיל יודע שזה לא סותר לאהוב ילד ולהציב לו גבולות.