(זה לא מדור פרסומי..)
מחר מתקיים בת״א ׳כנס ההכרעה׳ ומדובר לענ״ד במיני רעידת אדמה חיובית, לא אנרכיסטית.
אסביר מדוע.
1.מדינה מתנהלת בכל תחומי החיים על פי תפיסת עולם, אידיאולוגיה, ׳רעיון מסדר׳ ותפיסת עולם ערכית.
בכלכלה, בחינוך, במשפט וגם בתפיסת ביטחון, עשיית מלחמה והפעלת הצבא.
2.לאחר שנים רבות בהן תפיסות עולם שמאליות ופרוגרסיביות שלטו ללא עוררין במוקדי עיצוב התודעה ובפקידות ובכך עיצבו את כל חיינו.
בשנים האחרונות החלה תזוזה בנושא. נפל האסימון – אי אפשר לקיים שלטון ולשנות מדיניות, ללא הפנמה ערכית והתווית דרך סדורה.
3.שימו לב נגד מי יצאו להפגין סביב הרפורמה המשפטית ז״ל.
גופי שמאל רדיקליים הפגינו באלימות בין היתר, נגד הוצאת הספרים הלאומית – ימנית, ״סלע מאיר״, נגד ערוץ 14 ונגד מכון המחקר ׳פורום קהלת׳.
האלימות הבזויה וסתימת הפיות, מגונות כמובן.
אך כדאי ללמוד מכך על תפיסה בוגרת שמבינה שהמציאות המעשית קשורה בקשר ישיר לרעיונות המבוטאים בין היתר בספרים, בכלי תקשורת ובגופי מחקר.
(״לעולם מי שקורא ספרים ינהל מי שרואה טלביזיה..״).
4.ולענייננו, תחושת חמיצות רבה יש אצל רבים ביחס לאופן בו צה״ל נלחם. מותר לנו. זוהי סוגיה לגיטימית לויכוח ודיון, בחברה בריאה חפצת חיים.
לא מדובר פה ברשעים בצד אחד ובצדיקים בצד שני. מדובר בוויכוח ענייני על תפיסת המלחמה.
זהו דיון רציני, מקצועי, עם רקע היסטורי, של מומחים בעלי ניסיון בתחומם, לא של שיח מטריל של אנשים הצועקים סיסמאות חסרות אחריות מהטריבונה של איצטדיון כדורגל. ולכן זוהי בשורה גדולה.
5.לא להתבלבל, אין בכנס הזה שום דמיון למופע הסרבנות המזעזע שלא במהרה יישכח של אנשי ׳אחים לנשק׳.
זהו כנס הבא לברר באופן נטול פניות, תפיסה בטחונית המבקשת הכרעה וניצחון, לא את ביטול עילת הסבירות.. מתוך נאמנות לתפקיד הצבא ומהותו – ביטחון ישראל וחיסול האויב, לא ״שמירת הדמוקרטיה״.
והתפיסה הזו נשענת באופן לגיטימי לגמרי על עולם ערכי סדור הרואה כנראה קצת אחרת את אויבנו הרצחניים, את המונח המכובס ״בלתי מעורבים״, את אופן תפיסת השטח מסרב להיכנס לתבהלה משלטון צבאי ועוד.
6.קיומו של האירוע הזה הוא בשורה גדולה שאני מסופק אפילו אם מארגניו מודעים לו.
תפיסת עולם בטחונית, מקצועית וערכית אחרת מבקשת לומר את דברה. הדוברים בכנס בטח מיד יסומנו בשטחיות כ׳אנשי ימין׳, ואילו האוחזים בתפיסה השניה יישארו ׳מומחים ניטרליים׳.
כמו שיש משפטנים מומחים ומשפטנים ימניים, עיתונאים מקצועיים, ועיתונאים ימניים.
הגיע הזמן לפרק את השטות הזו.
7.ולסיום, מה יקרה אם לא יקבלו את הצעתם של מארגני הכנס ?
הסירו דאגה מליבכם.
לא יהיה שום איום בסרבנות, במרד, בחסימת כבישים, בהטרדת נבחרי ציבור או בשביתה איטלקית.
האנשים האלה פשוט יבצעו את המשימות כפי שנדרש מהם ותו לא.
איך אני יודע ? משום שהם עושים זאת כבר עשרות שנים תוך כאב ונאמנות למדינה למרות המחלוקות התפיסתיות העמוקות. כי אין לנו מדינה אחרת.