זו אולי המלחמה הכי גדולה שבה אנו נדרשים להתמודד באומץ עם פייק ניוז והנדסת תודעה.
זה קשור כמובן גם לריבוי אמצעי התקשורת המגוונים שמאפשרים בחירה חופשית לכל אזרח, ממי הוא רוצה לצרוך את הידע והפרשנות שלו.
החמאס עושה במלחמה הפסיכולוגית שימוש רב. ולא פחות ממנו, גורמים בתקשורת הישראלית.
אי אפשר הרי לקדם פה נושאים קשים לעיכול ללא השפעה מניפולטיבית על המוחות של האזרחים.
אז מה יש בסרטון הזה ?
1. שימוש בגופן ובצבע מוכרים כמו למשל ״חטופים עכשיו״, וגם ״שלום עכשיו״.
2. סימון כל מי שלא התאגד תחת הקמפיין הזה, מבלי לציין זאת במפורש שהוא פייק. כמו האויב הגדול, ערוץ 14 כמובן.
3. פנייה לצד הנאצל שבאדם לקחת אחריות ולא לשרת את ״האויב״. מי הרי לא רוצה להיתפס כאדם אחראי ??
4. ״אתרי החדשות ״המוסמכים״. משעשע לגמרי. ככה מבדלים את החתומים מכל השאר.
5. ״אל תהיה אדיוט״. יצירת חשש שמא אם העברת משהו שלא בדקת, עם ״המוסמכים״ כמובן, תצא טמבל וליצן.
6. ״אדום הוא צבע האש והדם, ולכן הוא קשור לאנרגיה, מלחמה, סכנה, כוח, נחישות, תשוקה ואהבה.
אדום הוא צבע מאוד אינטנסיבי מבחינה רגשית. האדום מגביר את קצב הנשימה ,משפר את חילוף החומרים האנושי ומעלה את לחץ הדם.
לצבע האדום יש נראות חזקה והוא גם מצבעי על סכנה ולכן משתמשים בו גם לאזהרה. לדוגמא תמרורי עצור, רמזורים וציוד כיבוי אש ועוד.
אדום מדגיש טקסט ותמונות ולכן, משתמשים בו כצבע הדגשה כדי לעורר אצל אנשים קבלת החלטות מהירות והנעה לפעולה. לדוגמא – כפתורי לחיצה כמו 'קנה עכשיו' או 'לחץ כאן' ולחצנים באתרי אינטרנט״.
(ציטוט מהאינטרנט)
האמת שזה קמפיין מוזר מאוד בעידן הרשתות החברתיות כי הציבור הרחב במקום אחר לגמרי.
לענ״ד, זה גול עצמי מהדהד, שאולי עובד על חלק מהציבור אבל המציאות כבר מזמן במקום אחר.
בהפוך על הפוך, בעיקר קיבלנו פה הזדמנות נהדרת ממי לא לצרוך תקשורת וממי כן..
רבים יעלו על זה בקלות.